Naam:
Foto’s:
538
Video’s:

Over mij

Vrienden zeggen wel eens dat ik een echte Petrol Head ben. Ik heb alle rijbewijzen en werk met alles wat wielen heeft of dat nu een motor, zijspan, truck, bus, tractor of auto is. Ondanks een maritieme opleiding toch gekozen om met transport te gaan werken bij een truckfabrikant uit Zweden (Scania) en een fabrikant van landbouwmachines in het oosten van het land (Trioliet). Om de reizen te bekostigen in de vrije tijd nu buschauffeur bij een OV-bedrijf (Arriva).

Over mijn reis

Afgelopen 3 jaar ben ik 4 keer opgenomen in het ziekenhuis met als diagnose secundaire HLH en de neveneffecten daarvan, zoals longontsteking, een verstoorde glucosewaarde, alvleesklier ontsteking, ziekte van Pfeiffer en COVID-19. Een relatief zeldzame ziekte, die goed is gediagnosticeerd en waar goed mee te leven is, zolang je de randvoorwaarden in acht neemt. Tijdens de ziekenhuis opnames ga je denken wat zou ik nog willen doen in mijn leven. En bovenaan stond een motorreis naar de Noordkaap. Toen de gelegenheid zich voordeed om in het bezit te komen van een G650XCountry, heb ik gebruik gemaakt van de kennis en kunde van Arnold de Lange van Adventure Bikes en Raymond de Vries van Rayz om een mooie motor op te bouwen. Een relatief zeldzame motor gebouwd tussen 2007-2009, maar met een ijzersterke reputatie gezien de wereldreizen van Walter Colebatch (Sibersky Extreme), Blond Dutch Bike Chick (ADVRider), Carl  Michael (Defylife), Schneit Woods (Ride Hard & Travel Gentle) en Jennifer Maria en David (Ride Unlimited).

Het motto is : one man, one motor, one cylinder, one target !

Bezochte landen

Ik heb 16 landen (7%) bezocht:

Åland, België, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Ierland, Luxemburg, Marokko, Nederland, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden.