Berlijn Centennial feestje dag 4

9 juli 2023 - Almelo, Nederland

Gisteravond nog even het nieuws gekeken en gezien dat er vanaf 14.00 uur in Overijssel code oranje is afgekondigd vanwege slechte weersomstandigheden. Dus tegen mijn gewoontes in afscheid genomen van het idee om weer binnendoor terug te rijden en even vanaf 13.30 uur terug gerekend hoe laat ik zou moeten vertrekken vanuit Potsdam. Zou allemaal moeten lukken als ik direct om 7.00 uur zou ontbijten. Dus ik was op zondag de eerste die kon kiezen uit de verschillende producten, nadat ik om 6.30 uur de motor in de parkeergarage al had opgetuigd en de rekening betaald. Twee meevallers : geen toeristenbelasting omdat ik een visitekaartje van het werk liet zien en geen kosten voor de parkeergarage, omdat ik rechtstreeks bij het hotel had geboekt.

Via de B2 en een klein stukje Berliner Ring A10 naar de A2, om die af te rijden richting Bad Oeynhausen. Voordeel van de beide brandstoftanks en het lage verbruik is dat ik bijna 400 kilometer aan één stuk kan afleggen met een gemiddelde snelheid van 95 km/h, waardoor ik veel medereizigers met hogere snelheid toch 2 keer voorbij zag komen. Bij oplopende temperaturen over de 30 graden even een tankstop bij het Aral Autohof Porta Westfalica om af te tanken voor het laatste stuk naar huis. Daar veel motorrijders en busladingen vol toeristen.

Een hiep, hiep hoera gevoel bij het passeren van de parkeerplaats bij Osnabrück waar ik de vorige jaar om deze tijd heb moeten opgeven met een alvleesklier ontsteking en weer via de wegopbreking in de Lutte terug naar huis en om 13.15 uur thuis aangekomen, na nog even in Mariaparochie de motor weer te hebben gevuld met verse benzine. Ondertussen was het in huis aangenaam fris in tegenstelling tot de broeierige warmte buiten. Dus rustig alles opgeruimd voor het slechte weer pas om 17.30 uur toe sloeg. Goed gepland en uitgevoerd.

Een mooie reis en verblijf gehad, die absoluut het vorige bezoek oversteeg in beleving. Binnenkort zal ik nog een paar foto's van Kathleen Friederich toevoegen, die later komen. Vanavond alvast met de volgende trip bezig geweest, die eens niet met de motor zal zijn ...

1. Schoonma:
    16 juli 2023
    Dag Tom, ik heb met veel interesse je belevenissen gelezen. Wat kun je er beeldend over vertellen. Je moet ook wel een goed geheugen hebben om alles dagen later nog zo exact te kunnen verwoorden. Fijn dat je veilig en gezond weer bent thuisgekomen.
    En nu , weer aan het werk en sparen voor je volgende vakantie ????? Schoonma.