Real Road Racing dag 7

15 mei 2023 - Almelo, Nederland

In de ochtend het laatste Engelse ontbijt op de boot voor aankomst in IJmuiden. Ons voorbereid op een langzame afhandeling bij de douane, aangezien we op een tussendek stonden, maar na 20 minuten stonden we nog aan boord en eenmaal buiten werd duidelijk waarom. Om alles af te handelen had de douane, waarschijnlijk door personeelsgebrek maar 2 loketten open waar iedereen 100% gecontroleerd werd incl. inhoud van de auto's en campers. Dus in plaats van 9.45 uur uiteindelijk om 10.20 uur pas van het haven terrein af, tot groot ongenoegen van de DFDS veerboot bemanning en de passagiers.

Daardoor wel buiten de maandag ochtend spits rondom Amsterdam dezelfde route als op de heenweg, maar nu droog naar huis gereden. En zowaar op de Afsluitdijk een zonnetje erbij, waardoor het nodige ongedierte voor het eerst vliegles had. Bij aankomst thuis dus een mooi vol vizier en voorkant van de motor gescoord.

Een geslaagde trip, waarbij Ierland zeker op de radar staat voor een volgend bezoek.

1. Alexander:
    21 mei 2023
    Hoi Tom,
    een mooie serie verhalen! Zelf mogen meemaken hoe Ierland een verrassende aanvulling is op de landkaart van mooie en spannende bestemmingen. Niet alleen landschappelijk maar ook sociaal, historisch en politiek een spannende mix met ook nog eens vriendelijke mensen ondanks alle tegenslagen die ze hebben meegemaakt.
    Benieuwd wat je volgende trip gaat worden met je "brommer"!
  2. Jacqueline:
    22 mei 2023
    Lieve Tom, ...leuk om alles zo vanuit huis ook mee te kunnen beleven en terug te lezen. Aan je enthousiasme voor het reizen per motor zal het niet liggen, het kost je veel tijd om alles voor te bereiden, maar dan heb je ook wel wat!!! Er komen vast nog meer exotische trips en misschien (iets dichterbij huis) ook nog samen???....liefs Jacqueline