Berlijn Bring Mich Wieder nach Hause

21 maart 2022 - Almelo, Nederland

Als klein uitstapje voor de nieuwe expeditie in september 2022 is er een lang weekend gepland begin juli. Qua afstand niet zo ver, maar er zijn verschillende redenen waarom deze trip er moest komen.

Ten eerste ben ik als liefhebber van het merk met de blauw-witte propeller verschillende keren samen met mijn vrouw en kind bij de BMW Motorrad Days in Garmisch Partenkirchen geweest. Het mekka voor elke BMW motorliefhebber. Presentatie van de nieuwe modellen, stuntshows, volop stands met toeleveranciers, muziek, typisch Duitse gerechten en dranken, toerritten en de presentatie van BMW gerelateerde sportteams, zoals bij de Superbikes. BMW heeft 2 jaar besloten om na 20 jaar dat het evenement verplaatst wordt naar Berlijn in combinatie met het Pure & Crafted evenement in één weekend. Dus dichterbij en een nieuw format. Ik ben benieuwd ...

Ten tweede is mijn BMW Xcountry geleverd door de BMW Niederlassung Berlin. Dus voor Bumblebee (vanwege de gele kleur en het typisch sonore geluid van een 1 cilinder motor), zoals de Noorse dealer in Lillehammer haar gekscherend noemde, een terugreis naar waar haar bestaan op de weg begon. Daarmee komt de gele "Berlinerin" weer een keer thuis. Bewijs van haar herkomst is nog steeds te vinden op de tankbeschermer. Overigens is ze niet zoals veel BMW motorfietsen geboren in Berlijn-Spandau, maar in de Aprilia fabriek in Noale (I), waar ze een chinees hart heeft gekregen gefabriceerd door Loncin. Dus een echte wereldburger.

Ich bin eine Berlinerin

Ten derde is de eerste eigenaar een inwoner van Berlijn volgens de oude voertuigdocumenten. Uitdaging gaat zijn om in dat weekend een afspraak te maken zodat hij na 13 jaar zijn eerste liefde nog een keer kan aanschouwen. Toeval is dat hij nog steeds op hetzelfde adres woont en dat alles binnen een straal van 2 kilometer ligt. Ik ben benieuwd naar zijn reactie ... Waarschijnlijk gekocht als vervoermiddel in de stad nu onderweg als X Country door Europa.

Tenslotte hebben we een mooie accommodatie gevonden midden tussen de highlights van Berlijn. Dus als er nog tijd over is en het weer goed nog een paar mooie foto's maken bij het Olympia stadion, Charlottenburg of bij het event.

De route gaat in ieder geval binnendoor en niet over de Autobahn en moet binnen een dag goed te doen zijn. In ieder geval dichterbij dan München, Noale of Garmisch Partenkirchen vanuit Nederland !