Onderweg met Jacobus dag 9

14 september 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Vandaag een echte rustdag. Voor het ontbijt gekeken hoe de motor erbij stond en mooi overdekt laten staan. Tijdens ontbijt gekeken wat de beste periode was om een wandeling in de stad te maken. Dat bleek de ochtend te zijn en dus direct op pad. Boodschappen gedaan, want de voorraad muesli repen en drinken waren inmiddels compleet op. Opvallend is dat je zonder rugzak en eventueel stok je hier opvalt in het straatbeeld. Ook apart zijn de vele kerken en kapellen waar vieringen en biecht sessies zijn in verschillende talen. Ook de rij mensen die hun pelgrimage diploma willen hebben is apart. Ik ben hier niet lopend, fietsend of per paard gekomen, dus heb nergens recht op, al hoewel ik steppend op slechte wegen op de motorfiets met aardig wat paardenkrachten aan alle eisen tegelijk voldoe… Vanmiddag alles weer een beetje opgeruimd, droog geföhnd en ingepakt. Dit tot ongemak van de huishoudelijke dienst, aangezien ze de kamer niet konden schoonmaken. Gezien de buien van vanmiddag de juiste keuzes gemaakt. Morgen weer lekker op pad voor het vervolg van deze trip.