Onderweg met Jacobus dag 8

13 september 2022 - Santiago de Compostela, Spanje

Gisteravond de weersverwachting voor onderweg bekeken en dat zag er niet heel florissant uit. Eerste uur droog en dan buien afsluitend met stortregen in Santiago de Compostela. Plan daarop aangepast. Alle regen kleding aan of bij de hand en geen fratsen onderweg. Recht op het doel af via de snelweg A-8. Onderweg heb je een paar keer mooie uitzichten op de Atlantische Oceaan en de zandstranden tussen de kliffen. Ik had een bezoek aan de oudste vuurtoren ter wereld (Herukles) op mijn lijstje staan en het bleek zowaar op de splitsing tussen A Coruna en Santiago nog redelijk droog te zijn. Dus toch een uitstapje kunnen maken. Moest daarvoor wel dwars door de stad rijden, wat een beetje extra tijd kostte. Maar richting Santiago op de N-550 gingen het laatste half uur alle hemelpoorten open. Aangekomen  bij de receptie van het hotel kon de huishoudelijke dienst gelijk aan de slag om het meertje rondom mij weer droog te maken. Ondanks het slechte weer op pad met regenjas en paraplu naar de basiliek in het centrum aan het begin van de avond. Veel reuring van aangekomen pelgrims en menig groepsfoto moeten maken. In de basiliek een kaarsje aangestoken omdat naar meer dan 3300 kilometer het eerste doel veilig is gehaald. Zeker de moeite waard geweest !

1. Schoonma:
    14 september 2022
    Goede morgen Tom. Ik begin de dag met jouw belevenissen te lezen. Enerverend wat je ziet en beleefd. Je kunt het gezellig vertellen. Prachtig de foto's van de kerken !!!
    Succes vandaag en blijf je verhalen vertellen . Groet van Schoonma.