Onderweg met Jacobus dag 21

26 september 2022 - New Alresford, Verenigd Koninkrijk

Tot ongeveer 16.45 uur op de veerboot mijn tijd doorgebracht. Dus een beetje saaie dag. Geen internet en een Business Lounge ticket op de boot, waardoor je de hele dag kunt aanschuiven voor ontbijt, lunch, tapas en drinken. Daarbijbehorende uitzicht vanuit de luxe stoelen direct voor op de boeg en andere schepen in het Kanaal, kortom fantastisch relaxed. Wat een verschrikkelijk stille veerboot is deze Galicia overigens. Een van de drie boten die Brittany Ferries least of gaat leasen bij de Stena Line. De andere 6 E-Flexers gaan bij de Stena Line varen op diesel of LNG. Een motor van de twee aan boord is voldoende om de kruissnelheid te handhaven. Overigens rolt deze boot wel meer, maar niet hinderlijk. Ik vermoed dat dit type boot geen fins of ballast tanks heeft om het rollen te dempen. Apart is ook dat Brittany Ferries een Franse maatschappij is uit Bretagne en je daardoor op een lijn van Spanje naar Engeland v.v. een Franstalige bemanning hebt. Des te vreemder dat je als enigste Nederlander aan boord hun in het Frans te woord kunt staan, dat konden ze wel waarderen. Apart vond ook de Engelse border control dat een Nederlander met deze boot aankomt. Mocht even apart een aantal vragen beantwoorden. Helm af, paspoort en kenteken controle. Waar ik woonde in Engeland ? Nou gewoon op doorreis naar Harwich morgenavond naar huis… Ticket moeten laten zien en toen mocht ik verder. Hadden ze blijkbaar nog niet vaak meegemaakt ! Daardoor veel te laat op mijn diner adres bij Loomies Moto Café, dus vanavond in de pub onder het genot van fanatieke voetbal supporters aan het dineren.

1. Schoonma:
    27 september 2022
    Tom , je bent wel optimistisch in je verhalen. Wat heb je veel beleefd. Nog even volhouden en genieten voordat het 'gewone leven ' weer begint. Goede thuisreis !!!!!
    Groeten schoonma.