Drive & Ride dag 5

29 april 2024 - Treffen am Ossiacher See, Oostenrijk

Vandaag een dag dat ik niets zelf gepland heb. Afspraak gemaakt met een lokale tourguide om samen te gaan rijden twee weken geleden en per mail bevestigd. Moest me melden als ik op de afgesproken locatie was. Dat was pas om 09:30 uur, dus laat ontbijten toen een uurtje toeristisch via weg 100 gereden richting Gmünd in Kärnten daar gebeld. Bleek hij vandaag niet te gaan rijden, aangezien ik de enigste deelnemer was en hij nu met zijn reguliere werk bezig was …

Dus even dagprogramma gewijzigd en besloten nog even te wachten om het plaatselijke Porsche Museum te bezoeken. Verder nog geen bezoekers om 10:00 uur, dus bijna een privé rondleiding gehad. Daarna tank van de motor gevuld en terug gereden via weg 98 langs de Milstätter See naar het hotel. Daar alvast de auto ingepakt met motorkleding en begin van de middag met OV richting de binnenstad van Villach. Ik had daar namelijk een bijzonder museum gevonden : TAF Timer Museum boordevol met auto’s en motor uit mijn jeugd. Dit museum was gevestigd in een voormalige garage en verdeeld over verschillende gebouwen allemaal youngtimers. Sommige bleken zelfs te koop … Je voelt je hier meteen een stuk ouder, als je voertuigen in een museum ziet, waarin je zelf gereden hebt.

Daarna nog even de binnenstad en het station bekeken en een kleine stadswandeling gemaakt.
Nog even in de stad gegeten, aangezien het hotel “Ruhetag” had en het restaurant gesloten was.

In de avond de voorbereiding getroffen voor de terugreis morgen, die waarschijnlijk sneller gaat, omdat er niet gestopt wordt in München.

Jouw reactie