Track & Tour dag 9

12 mei 2024 - Harwich, Verenigd Koninkrijk

Al weer de laatste dag van de vakantie, maar ook één van de langste dagen, dus tijd om een aantal leuke dingen te gaan doen vandaag. En tot nu toe slechts een paar druppels regen gehad …

Een beetje fine-tuning tussen de witte en grijze hemden, zoals we het vroeger noemden is geen overbodige luxe op de Stena Embla. Terwijl de stewards iedereen tegen hielden om na de auto dekken te gaan, gierden de dekcrews de frustratie uit, waarom er nog geen passagiers bij de auto’s en motoren waren. Er was al lang aangelegd en de laadklep stond al wijd open … Dus snel handelen en in alle vroegte richting het centrum van Birkenhead. Eerste doel was namelijk de overkant van de Mersey : Liverpool. Dus via de voor motoren tolvrije Queensway Tunnel naar de overkant. In de tunnel de afslag na de kade gemist, dus bovengronds in centrum. Dat is op zondag ochtend om 7.00 uur geen probleem en via de binnenstad richting Liverpool Waterfront. Hier de vorige keer het beeld van de Beatles gemist en nu een leeg plein, waar we met de motoren zonder problemen foto’s konden maken.

Voor de drukte weer de stad uit, maar opeens stonden we in een langzaam rijdende file bij Chelford op de A537. Een verrassing op deze zondag ochtend : dit is namelijk de locatie van één van de grootste kofferbak verkoop locaties en al veel ver- en kopers onderweg met handel. Verder richting Macclesfield, want daar krijgt deze weg een bijnaam : Cat & Fiddle Pass. Vol op bochten, die je ook met de trajectcontrole een glimlach bezorgen. Op de pashoogte bij het één na hoogste café van het VK gestopt voor wat foto’s. Genoeg motorrijders, die al gebruik maken van deze weg (nog) zonder verkeer.

De volgende stop was een toevalstreffer, namelijk de Bulls Head in Monyash. Ik kende de naam van een Engelse motorrijder en toen ik het plein op reed en motoren zag, wist ik dat ik goed zat. The Bulls Head is een bekende verzamelplaats van motorrijders in de Peak District. Naast de pub zit een klein winkeltje dat al vroeg broodjes, koffie, thee met melk en andere essentiële benodigdheden verkoopt vroeg op de ochtend. Foto gemaakt en nog even met wat rijders en wandelaars gesproken, daarna verder naar onze ontbijt locatie.

Dat is namelijk de Old Original Bakewell Pudding Shop. Hier waren we rond 08.30 uur en konden de motoren nog makkelijk voor de deur parkeren. Niet goedkoop, maar uitgebreid en bijzonder goed verzorgd ontbijt. Niet veel verder de volgende attractie : Matlock Bath. De plaats om op de Parade te kijken en bekeken te worden. Dus veel aparte auto’s en motoren langs de stoep. Nog goed door kunnen rijden en weer een fotograaf gespot in de berm bij de oversteek bij de Whatstandwell Bridge over de Derwent rivier.

Nu weer een stukje rijden naar Hinckley. Daar staat de fabriek van Triumph Motorcycles en dat leek me een mooie rustplaats voor de zondag. Al veel verschillende motoren op de parkeerplaats en eerst wat gegeten en gedronken in Café 1902. Daarna een gratis toer door het museum met een mooie presentatie over de geschiedenis van dit merk. En daarna weer terug naar het Café om de Moto GP en Moto 2 te bekijken op het grote scherm, samen met andere fans.

Nu nog een relatief saai stuk richting de oostkust over de snelweg. Onderweg nog even gestopt bij een wegrestaurant in de buurt van Cambridge en kunnen genieten van een stuntvlieger en de benen kunnen strekken. Verder richting Harwich, waar we rond 17.00 uur aankwamen en gebruik maakten van de faciliteiten van de plaatselijke McDonalds om te eten en te toiletteren. Daarna nog een keer getankt om morgen van Hoek van Holland direct naar huis te kunnen rijden. En toen opgesteld om in te checken. Altijd leuk en veel meer aanspraak met Nederlandse en Engelse motorrijders en fietsers.
Nu een iets oudere en onrustigere boot van Stena, die laat vertrok en vroeg aankomt in Hoek van Holland. Dus weer vroeg naar bed.

Jouw reactie