Track & Tour dag 8

11 mei 2024 - Belfast, Verenigd Koninkrijk

Gisteren overlegd met de eigenaresse van het hotel, welke plannen we hadden voor vandaag. Eerst keek ze ons aan, hoe ze dat moest gaan regelen, maar bij het ontbijt kregen we groen licht voor ons voorstel.

In de bar zouden ze een TV voor ons aansluiten op de BBC I-Player, zodat we via BBC Northern Ireland live de races, interviews en achtergrond informatie konden bekijken. De stamgasten zaten om 10.00 uur al achter de halve liters en de cola/Bacardi, maar we zijn begonnen met wat frisdrank. Af en toe kwamen er ook een aantal voorbijgangers na binnen in de bar om te kijken.

De kok/eigenaar van het hotel vond ons concept zo gaaf dat rond het middag uur er een megaschotel namens het huis geserveerd werd met fingerfood. Superlekkere hapjes, waarbij de kok zelf telkens ook de voorgang van het evenement kwam bekijken tussen de drukte door.

De groep stamgasten werd steeds groter en ik kreeg er een gevoel van Cliff Richard en de Young Ones bij. Neill had ondertussen teveel cola/Bacardi op en daar kwam geen zinvol woord uit. Tom had gewerkt in Oldenzaal en vond ons idee super om hier een NW200 feestje te organiseren. Chris raakte acuut in paniek toen de TV na 2 uur telkens in de slaapstand dreigde te gaan. Kortom veel plezier samen gehad tot eind van de races. Genoten van de overwinningen van Davey Todd en de podiumplaats van John McGuinness na 20 jaar.

Daarna verkast naar het restaurant om te gaan dineren. Daar nog vol op gesprekstof met 2 zussen, die er waren met hun gehandicapte zoon Robert, dus zichtbaar plezier had aan de aandacht in het restaurant.

Daarna terug naar de kamer om alles in te pakken en de motoren te beladen voor vertrek vanavond. Rond 20.15 uur, net voor het invallen van de duisternis vertrokken naar de haven van Belfast om in te checken bij de Stena nachtboot naar Liverpool. Hier was het al bijzonder druk, met motorrijders en race teams, die hetzelfde idee hadden. Dit is één van de nieuwste veerboten van Stena en dat werd duidelijk bij het laden van de motoren. Veel ruimte, nieuwe spanbanden en hulp van de bemanning.

Een paar uur later weer onderweg de nacht in op de Ierse Zee met de rustig draaiende motoren van de LNG motoren.

Jouw reactie