Onderweg met Jacobus dag 18

23 september 2022 - Lleida, Spanje

De dag begon met een financiële meevaller. Het hotel had de administratie niet voor elkaar. Ik zou nog 2 ontbijten moeten betalen, terwijl ik alleen er 1 nacht had geslapen. Bovendien waren ze de bon van het diner kwijt. Alles weer in de goede context gezet en als bedankje mocht Bumblebee afgelopen nacht gratis in de garage staan. Vandaag 1 van de lange etappes richting de veerboot naar Engeland. Daarom niet veel tijd om ergens heen te gaan. Daarom ook de snelle provinciale wegen genomen, waarbij de CM-210 het leukste was. Een pikdonkere tunnel van 650 meter bij Canamares was even schrikken. De kou in de vallei van de Taag in nationaal park Alto Tajo was zeer venijnig. En de harde wind van opzij op de hoogvlaktes (1100 meter) van Castilla en La Mancha was niet fijn. Nog even naar het 2e circuit van deze reis : Motorland Aragon. De MotorGP zat er net op en men was nog aan het opruimen. Ondanks de vele race tracks (karting, motorcross en race) viel het me erg tegen. Het hoogteverschil is kunstmatig gemaakt, allemaal tijdelijke tribunes en een kleine pitstraat, waarbij de vrachtwagens ver weg staan. Laatste uitdaging van vandaag was het vinden van het hotel. Nergens borden, midden in voetgangersgebied en eenrichtingsverkeer. Met wat verkeersovertredingen toch nog aangekomen, net voor het onweer en de regen losbarst.