Onderweg met Jacobus dag 11

16 september 2022 - Zamora, Spanje

Vandaag is het thema : (voor)uitzichten. Geen verplichtingen of vaste routes, ik laat me verrassen. Eerste mooie uitzicht was het kloosterhotel in het licht. Bijzonder sfeervol om hiermee te beginnen. Het uitzicht werd snel minder door de mist in de hogere gedeeltes. Maar hoe lager hoe beter het zicht, al dan niet met motregen. Dit weekend de Rallye van Ourense, dus als tegemoetkomend verkeer genoten van Lancia Delta Intergrale, Peugeot 205R16 en Renault Clio Cups en nog wat andere voertuigen. Toen ik dacht dat ik van de mist verlost was, reed ik opeens weer vol in de mist in Pazos en Verin op de N-525. Pas na de Alto de Fumaces op 929 meter was het gedaan met de zichtbeperkingen. Aangezien iedereen op de snelweg A-52 rijdt heb je deze provinciale weg bijna voor jezelf. Nog mooier werd het op de ZA-L 2698 richting Hermisende door het Nationaal Park de Montesinho richting Portugal. 35 kilometer natuur zonder 1 voertuig te zijn tegengekomen. Hoe gaaf ? Via de historische vestigingsplaats Braganca in Portugal weer terug naar Spanje. Het hotel was even een tegenvaller. Alle parkeerplaatsen verhuurd aan standhouders van plaatselijke producten op de markt voor de deur en in het hotel. In overleg met de plaatselijke politie gelukkig de motor naast 1 van de tenten mogen zetten in plaats van 400 meter lopen naar een parkeergarage. Aangezien alles bezet was maar even avondeten en ontbijt gehaald bij de plaatselijke supermarkt. Vanavond misschien nog een museum bezoek in het vooruitzicht, want hoe zuidelijker hoe later. Alles gaat pas weer om 17.00 uur open.