Onderweg met Jacobus dag 15

20 september 2022 - Ronda, Spanje

Na de extreme dag van gisteren vandaag rustig aangedaan. Uitslapen tot 8.00 uur, uitgebreid ontbijt en net naar 9.00 uur vertrokken. Op papier een korte rit en theoretisch zou ik al rond het middaguur in Ronda kunnen zijn. Met een navigatie die alleen nog 2 uur op accu werkt overgeschakeld op telefoon navigatie. En daar een paar waypoints ingezet waar ik absoluut langs wou rijden. Eerste punt was de A-2304 tussen Alcala de los Gazules en Ubrique. Bijna 60 kilometer dwars door het Nationaal Park Los Arconocales over een ruwe asfaltweg met aanzienlijke scheuren en verzakkingen. Harder dan 40 km/h zat er echt niet in. Welgeteld in 1.5 uur 3 auto’s en een motor tegengekomen. Bovendien in het hoofdstuk wild op de weg een nieuwe soort kunnen toevoegen : wilde zwijnen. Grappig was dat er bij het eindpunt een touringcar kwam aanrijden, waarbij de passagiers ook van het uitzicht konden genieten. Rijden over deze weg was zeker geen optie. Tweede punt was een bezoek aan het dorpje Juzcar. Het enige dorp in de omgeving met geen witte maar blauwe huizen. In het dorp veel toeristen, maar de wegen er rondom heen waren leeg, smal en bochtig. Zo’n beetje alles uit de serie MA-730? kunnen rijden. Daarna door naar Ronda. Aangezien morgen weer een lange rit gepland staat de motor alvast helemaal afgetankt. Sta ik net te tanken komen er 5 Engelse motorrijders aan op hun BMW huurmotoren, die ik ook al in Santiago de Compostela gesproken had. Voor hun zat de week erop. Maar grappig is dit wel. Hotel direct aan de beroemde brug en klif midden in het centrum met heel veel toeristen. Morgenavond zal het wel weer een stuk rustiger zijn. Voordeel is dat ik nu volop keuze heb in restaurants en supermarkten op loopafstand.

1. Pa en Ma:
    20 september 2022
    Pa en Ma doe morgen rustig aan, overtref je zelf niet.
  2. Schoonma:
    20 september 2022
    spannend allemaal , Tom. Pas goed op jezelf en je motor.