Onderweg met Jacobus dag 1

6 september 2022 - Bastogne, België

Vanochtend lang de buienradar in de gaten gehouden. Welke motorbroek doe ik aan en wanneer ga ik weg, aangezien het om 7.00 uur begon te regenen. Hemelwater zal ik maar zeggen, want vandaag stond in het teken van Maria. Uiteindelijk vertrokken om 8.00 uur vanuit Mariaparochie met een beetje motregen onderweg naar Kevelaer. Hier was het rustig en de eerste kerkdienst was net begonnen. Eerste kaarsje opgestoken op een bekende plek voor de familie. Daarna weer terug naar Nederland en via Valkenburg, Schinnen en Nuth richting België. Fraaie en rustige route gereden. Net over de grens gestopt bij de Loretokapel, een kopie van het Casa Santa in Loreto (Italië) in Visé. Van binnen veel foto’s  met persoonlijke verhalen. Voor de eindbestemming Bastenaken nog langs Banneux, waar Maria 8 keer verschenen is aan Mariëtte Beco. Hier veel te doen met veel internationale bedevaartgangers die een statieweg volgden. Groter dan in verwacht had, maar ook commercieel met een groot hotel en duurdere kaarsen om aan te steken. Desondanks indrukwekkend. Nu op naar het eerste diner buiten de deur.

1. Jacqueline:
    7 september 2022
    Lieve Tom. Daar ga je dan, weer op reis....na maanden in het weekend op de bus gereden te hebben het geld bij elkaar gespaard voor weer een mooie, unieke belevenis op de motor. Heel veel goede, mooie, ontspannen en veilige kilometers en tot over 3.5 week!!!! Liefs Jacqueline
  2. Manouk Bevers:
    10 september 2022
    Lieve papa,
    Wat leuk om te zien dat je naar Kevelear bent geweest, een bekende plek voor mij. Waar ik toen de "kevelear" snoepjes van mee nam voor jullie.
    Fijne reis gewenst!