Noordkaap dag 13

19 september 2021 - Bodo, Noorwegen

Vandaag een beetje vreemde dag. Weinig kilometers om te rijden en 4 uur met de veerboot naar Bodo.

Ik heb de route van A naar B vandaag omgekeerd en ben gereden van Bo naar A (zie foto’s). Op zondag weinig verkeer, dus op verschillende plaatsen weer mooie foto’s kunnen maken.

Dieptepunt vandaag was het einde van de weg E10 in A. Een troosteloze parkeerplaats vol met campers. Daar had ik toch meer verwacht.

Vroeg bij de boot aanwezig, kreeg ik van de bemanning nog de mogelijkheid om mee te varen naar Vaeroy. Er was bijna niemand die deze boot nam. Daarna zouden ze weer terug komen in Moskenes om de enige afvaart vandaag naar Bodo te varen. Toch op de kade gebleven, want ondertussen waren een paar Nederlanders in een busje en 2 motorrijders gearriveerd. De parkeerplaats voor de boot werd ondertussen behoorlijk vol. De plaatselijke motorclub had zijn laatste seizoen rit en een Fransman met een dikke Honda F6C maakte het groepje motorrijders  compleet. Ook het aantal campers nam fors toe. Gevolg is dat de boot bomvol zit en de reservering geen overbodige luxe was.

De veerboot is niet het perfecte toonbeeld van stabiliteit. Bij de matige wind danst die al fors op de golven. Mensen lopen “dronken” door de gangpaden. Ben wel benieuwd hoe ruig het tekeergaat bij iets meer wind op deze overtocht. Bonus was in ieder geval het spotten van verschillende walvissen onderweg.

Hotel is gelukkig tegenover de aankomst steiger. Dus snel op de eindbestemming na de overtocht van 4 uur.

1. Rieks Eilert:
    19 september 2021
    schiet al weer lekker op maar je geniet wel lees ik geniet nog van de rest van de reis
  2. Andy:
    19 september 2021
    Gaaf Tom, succes en veel plezier nog de komende dagen!