Berlijn Bring MIch Wieder nach Hause dag 3

3 juli 2022 - Berlin, Duitsland

Vandaag lekker vroeg op, want vandaag staat in het teken van de "road to mememory lane". Concreet ga ik met Bumblebee langs plekken waar de motor absoluut eerder moet zijn geweest. Één plek ontbreekt helaas in de lijst en dat is een ontmoeting met de eerste eigenaresse. Echter afgelopen weken contact met haar gehad en ze gaf aan op vakantie te zijn, hoe jammer ze het ook vond. Ze heeft nog wel een oude foto gestuurd, die ik in de foto's heb toegevoegd. Misschien een andere keer of plek....

Thuis een lijstje voorbereid met een aantal locaties, waar ik graag foto's wilde maken : Olympiastadion, Bundestag, Berlin Hauptbahnhof, Brandenburger Tor, Messe,  Siegessaule, BMW fabriek en BMW dealer. Door dit op zondag morgen te doen zou dat mooi rustig kunnen, dacht ik. Helaas hadden plaatselijke autoriteiten andere plannen, want de hele binnenstad werd afgezet met hekken en pionnen voor een wielerevenement van 60 en 90 km. Gelukkig waren een aantal agenten en verkeersregelaars zo vriendelijk om me nog doorgang te verlenen en over het parcours een paar mooie punten te bereiken. Zo een mooie rit gemaakt van 40 kilometer kris kras door Berlijn.

In de middag weer terug naar de BMW Motorrad Days om de consumptiemunten op te maken aan de 1/2 liter maatbekers met drinken. Nu ook tijd om een de opvolger van de legendarische Chris Pfeiffer (dit jaar overleden door zelfmoord) en Mattie Griffin te bekijken. Het was de laatste show van Dirk Manderbach dus die ging helemaal los. De achterband zou kosten wat het kost ploffen en het hele terrein stond onder de rook van de gillende achterband. Als laatste ook nog even een bezoek gebracht aan de steile wand arena (Motodrom). Mooi om te zien dat men met 3 historische BMW en Indian motoren in zo'n trommel zonder de handen en staand kan rondrijden. Blijft extreem spectaculair.

Als afsluiting van de dag nog lekker gegeten in een nabij gelegen Argentijns restaurant met hele lekkere gerechten. En daarmee kwam een eind aan de laatste dag in Berlijn om morgen weer terug naar huis te reizen.