Real Road Racing dag 1

9 mei 2023 - Ijmuiden, Nederland

Met een week vertraging het begin van een week naar de NW200. Kon ook niet anders, aangezien we in Ballintoy geen telefoon- en goede internetverbinding hadden.

Almelo - Beerzerveld - IJmuiden

De heenreis naar IJmuiden verliep via Beerzerveld om de andere mede passagiers op te halen. Het weer was bewolkt, maar de vooruitzichten voor de rest van de dag waren nou niet bepaald positief. Een groot regenfront naderde vanuit het westen. En dat hebben we geweten. Tussen Kampen en Lelystad gingen de sluizen open en het werd voor IJmuiden niet meer droog. Een tussenstop was gepland bij Roadhouse Checkpoint Charlie midden op de dijk Lelystad-Enkhuizen, maar nat naar binnen en naar buiten was geen optie. Dus maar even droog gepauzeerd onder het viaduct met de viskramen bij de oprit van de dijk. Daarna door via de toeristische route Hoorn, Edam, Volendam en Broek in Waterland naar de ring A10. Één afrit verder bij Landsmeer de eerste tankstop in de stromende regen, waarbij de zomerhandschoenen me weer een paar mooie zwarte handen bezorgden. Door de droge Coentunnel over de A5 en langs de Scania vestiging naar de S102 om parallel met het Noordzeekanaal naar de boot te rijden. De Princess Seaways van DFDS lag klaar en we konden gelijk inchecken en niet veel later als één van de eerste motorrijders aan boord. In de hut een klein waterballet van 3 paar natte motorkleding sets ... Kachel in de hut op standje sambal om morgenvroeg alles weer droog te hebben. Als dit de tendens is voor de rest, dan krijgen we nog veel verrassingen !