Berlijn Centennial feestje !

2 juni 2023 - Almelo, Nederland

Wie had gedacht dat ik binnen een jaar weer met Bumblebee onderweg zou gaan naar Berlijn ?

In 2022 eindigde de trip in het ziekenhuis bijna op de operatie tafel en een afspraak met de vorige eigenaar lukte ook al niet. Na afloop een reactie op de eerste versie van de BMW Motorrad Days in Berlijn geschreven, die wonderbaarlijk gepubliceerd werd in het Duitse tijdschrift Tourenfahrer en als toetje werd in het tijdschrift BMW Motorräder mijn bijgevoegde foto afgedrukt. Daarop weer in contact gekomen met de vorige eigenaar van de G650 XCountry en voor de 2023 editie een concrete afspraak kunnen maken. Daarbij komt dat BMW festiviteiten op meerdere locaties rondom Berlijn heeft georganiseerd vanwege het 100 jarig bestaan van BMW Motorrad.

Besloten om het nog een keer over te doen en meerdere locaties te bezoeken. Zo is er de kwalificatie voor de GS Trophy 2024 op het cross terrein van de MCC Schenkenhorst bij Potsdam, de mogelijkheid om de snelle motoren te testen op de Spreewaldring en een expositie in de Berlin Messe van alles wat er in de afgelopen eeuw geproduceerd is door BMW Motorrad. Alleen voor het Pure & Crafted festival in Kreuzberg moet betaald worden, maar die modellen hebben niet direct mijn interesse.

Ook geleerd dat je in de zomer niet op vrijdag moet vertrekken, dus nu een dag langer onderweg. Hopelijk een beetje goed weer erbij, dan is het feest weer compleet !