Onderweg met Jacobus dag 19

24 september 2022 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

De laatste volledige dag rijden, want morgenochtend nog een klein stukje naar de veerboot naar Plymouth. Voor vertrek uit Lerida nog even de kerk bij het hotel bezocht. Een speciale stad voor mij, want hier begon mijn voorliefde voor Spanje 30 jaar geleden. Op weg met de Eurolines bus vanuit Amsterdam moest ik hier overstappen naar Madrid om daar te gaan kijken bij de alarmcentrale van Scania. Voor minder dan 5 gulden per uur 20 uur onderweg a la Flixbus van tegenwoordig, ongekend. De weersverwachting was slecht: motregen bij vertrek en onderweg, temperatuur van 15 graden, veel wind en vanmiddag continu regen voorspeld in de aankomstplaats. Dus gekozen voor snelle routes via de Autovia, dus zonder tol. Onderweg nog wel even gekeken bij een antiekwinkel  met veel echte stoomwalsen en ander historische voertuigen. Niks gekocht… En bij een dependance van het Spaanse Rode Kruis. De verrassingen zaten aan het einde. Er bleken 2 paradores in dit dorp op nog geen 300 meter van elkaar te zitten. Ik stond natuurlijk eerst bij de verkeerde en snapte de borden al niet. Hier weer veel pelgrims die nog onderweg zijn naar Santiago de Compostela. De grootste verrassing had ik in de garage. Hier werd ik hartelijk onthaald door de leden van de Engelse 3 Wheeler Morgan club, die vanwege de regen bij mij aan tafel schoven in de Paradores in Cangas de Onis 2 weken geleden. Als ik het goed begrepen heb, dan zitten we morgenmiddag op dezelfde overtocht. Hoe klein kan de wereld zijn ?

1. Schoonma:
    25 september 2022
    Boeiend verhaal Tom. Je maakt heel wat mee.