Onderweg met Jacobus dag 16

21 september 2022 - Cazorla, Spanje

Even terug naar gisteravond voor 2 anekdotes. Voor het avondeten was in naar de Carrefour supermarkt gelopen en hoor bij de broodafdeling 2 mannen uit het westen van Nederland discuteren welk brood ze mee moeten nemen. Ik neem graag de plaatselijke delicatessen zoals de petito chocolate en crema of de churros. Ze durven het niet aan en gaan de winkel uit met een stokbrood. Van de veerdienst kreeg ik nog een berichtje of ik wat vragen wou beantwoorden : hoe de bemanning zich gedragen had bij de noodstop op zee, of ik schade had opgelopen en of ik nog behoefte aan contact had. Zeer netjes afgehandeld, mijn complimenten. Vandaag zo’n dag, die je altijd wel hebt op een vakantie. Lange transfer naar de volgende bestemming, niks interessants in de buurt en testen van een nieuwe manier van navigatie. Met de BMW Navigator ging het heel goed, totdat in de regen, de Garmin navigatie opeens weer wakker werd. Beetje vreemd allemaal. Iets voor thuis. Het begin en het eind waren de grootste uitdagingen. Je opent de garagedeur van het hotel en je kunt er niet uit. Grote touringcar ervoor met gigantische hutkoffers van de Aziaten uit het hotel en een chauffeur die deze logistieke sudoku probeert op te lossen. Na 10 minuten een doorgang kunnen vinden. Twee straten verder communiceren 2 verkeersregelaars bij een wegversmalling slecht en staan we koplampen tegenover elkaar. Gelukkig kunnen ontsnappen via een voetpad. Aan het einde van de dag in Cazorla regen in de beklimming naar de Puerto de las Palomas. Weer gladde weg bij 2 keer een stijging van 18%. Uitdagingen genoeg vandaag. Bij het hotel midden in het bos weer droog natuurlijk. Voor de rest eindeloze boomgaarden met olijven op heuvels. En verwerkende fabrieken. Als je er niet van houdt kom dan niet in de buurt van mijn motorpak…