Noordkaap dag 6

12 september 2021 - Rovaniemi, Finland

Vandaag een beetje saaie dag van Kuopio naar Rovaniemi over een afstand van meer dan 550 kilometer.
Weersverwachting was slecht met bijna de hele dag regen, wat ook het geval was en geen leuke dingen of verplichtingen op de route.

Vroeg weg gereden om op tijd in Rovaniemi te zijn. Dat betekende broodje onderweg bij tankstation of supermarkt, aangezien het ontbijt in het hotel in het weekend pas om 8.30 uur begon.

Opvallend was de combinatie van de vele Finse campers richting zuiden en volle lange houttransporten trucks. Slechts 4 motorrijders gezien de hele dag. Ook bijzonder vind ik dat in 3 dagen Finland ik nog geen enkele politie heb gezien, alleen heel veel flitskasten.

Vandaag de eerste dag zonder Garmin navigatie en met Google Maps aanwijzingen in de helm gereden. Dit werd afgewisseld met ABBA muziek van Spotify…

De weg werd in de loop van de dag smaller (gereden via weg 5 en 78), de bomen werden lager en spaarzamer en de wit/zwarte markeringen maakten plaats voor hoge rood/witte sneeuwstokken.

Of zou dat rood/wit ter gelegenheid zijn van de aanwezigheid van de kerstman ?

1. Jacqueline:
    12 september 2021
    Lieve Tom. Ik geniet van je reisverslagen, ik vind het heel stoer wat je allemaal onderneemt. Ik wens je nog een hele mooie reis. Geniet van de bezienswaardigheden het rijden en het eten.... lieve groeten, schoonma.
  2. Jacqueline:
    Op naar de kerstman!!!
  3. Leo:
    Hoi Tom,

Ik zie dat je al behoorlijk veel kilometers hebt gereden. Qua kilometers ben je al zo’n beetje op een kwart van je reis. Je gaf tenminste aan dat de totale reis ongeveer 8000 kilometer is. Hopelijk geniet je de komende net zoveel als de afgelopen dagen zodat je nog veel mooie dingen kunt zien en doen. Als je straks weer thuis bent dan kun je deze reis mooi van je bucketlist afhalen. Nog veel plezier de komende dagen en ik zal je blog blijven volgen.