Noordkaap dag 5

11 september 2021 - Kuopio, Finland

Komende 2 dagen zijn pittig. Twee keer meer dan 500 kilometer bij voorkeur niet over de snelweg en met bewolkt weer en kans op regen voor de boeg.

De eerste dag geluk. De ochtend via de toeristenweg Via Karelia naar Imatra was mistig, maar geen regen bij 12 graden.

In Imatra eerst geprobeerd op het wegrace circuit een nieuw persoonlijke beste tijd te scoren. Tribunes, chicanes is allemaal aanwezig ook buiten de race en toegankelijk.

Daarna naar de grens met Rusland in Svetogorsk. Niets te doen in verband met Corona zit de grens dicht. Alleen Russische vrachtwagens worden toegelaten.

Onderweg gehoord dat weg 62 tussen Imatra en Mikkeli een aanrader is voor motorrijders als alternatief voor mijn veerponten route. Helemaal top. Veel motorrijders hier onderweg en een paar mooie foto’s kunnen maken.

In de middag regen de laatste 2.5 uur naar het hotel in Kuopio. Geen probleem, want ik had toch geen activiteit gepland.

Morgen weer een lange rit naar Rovaniemi voor de boeg. De tank zit alvast weer vol.

1. Robin:
    12 september 2021
    Goed bezig Tom. De diverse onverwachte dingen maken het extra spannend.
    Veel succes en plezier verder.