Noordkaap dag 21

27 september 2021 - Almelo, Nederland

Vanochtend begon de dag in stijl. Motoren stonden voorop de veerboot naar Kiel en ik had de hut op dek 10 achterop. Voordeel was dat naast de hut er een overdekt terrasje was met picknick tafel. Hier de laatste voorraden aan muesli repen, appelsap en broodjes opgemaakt met het gekletter van stromende regen op dek 11 boven mij en een paar flinke klappen onweer. Ondertussen de loodsboot en patrouille schip van de Duitse marine kunnen observeren.

Toen de motoren van boord mochten regende het nog zachtjes. Toen het helemaal droog was, maar eens groot onderhoud gepleegd. Motor afgetankt met Super 98, dat je in Zweden heel slecht kunt krijgen. Winterhandschoenen geruild voor de zomer versie. Thermo voering uit de jas gehaald en de ventilatie openingen open geritst, zodat het een aangename rit zou worden.

Onderweg naar huis weer lekker binnen door gereden. De grootste verrassingen waren kasseien. Die had ik nog niet gehad op vakantie. In Braak was die 3 kilometer lang en superglad door de regen. Gelukkig geen ander verkeer, dus kalm aan gedaan. Het zal me toch niet gebeuren…

Rond 17.00 uur zat het avontuur erop en net voor de harde regen ontvangen door het welkomst comité. Na het eten begonnen met uitpakken en opruimen.

Door omstandigheden zijn het geen 7500 kilometer geworden maar 6900. De gemiste dag naar Oslo viel af. In Trondheim toch maar niet naar de Atlantic Road gereden en wat kilometers achterop de sleepauto zijn de oorzaak.

Drie fantastische weken gehad. Van alles gezien en meegemaakt. Het jaar aan voorbereiding en uitzoeken was zo voorbij. Maar maximaal genoten !

1. Arnold de Lange:
    27 september 2021
    Mooi man, super prestatie.
    Ook mooi om te volgen zo.
    Op naar de volgende trip💪
  2. Lettie:
    27 september 2021
    Volgende trip naar kaap Agullas?
  3. Annette:
    27 september 2021
    Fijn dat je hebt genoten van de reis! Ik heb met veel plezier je reisverhalen gelezen.
  4. Rieks Eilert:
    27 september 2021
    geweldige reis heb je gemaakt en ik heb genoten van je verhalen en foto's
    maar welkom thuis
  5. Calvin Runia:
    10 oktober 2021
    Hey Tom. Mooi verhaal met veel avonturen weer. Blij dat je weer heelhuids thuis bent en goed om te horen dat de BMW een betrouwbaar metgezel was (lekke band ligt aan de bestuurder natuurlijk). Spreek je nog.